Opleiding Sociale media voor KMO

Sociale Media is uitgegroeid tot iets waar u als bedrijf niet meer om heen kunt. Toch moet u grondig nadenken wat u met sociale media wil bereiken voordat u eraan begint. NetworX kan u hierbij helpen.

5 aspecten die Sociale media mogelijk maakt:

Merkbekendheid verwerven

Een goede facebookpagina of twitteraccount kan uw bedrijf de merkbekendheid geven die ze verdient, maar hiervoor met u actief deel nemen in de discussies op verschillende sociale-mediakanalen, hierdoor krijgt uw bedrijf meer aandacht, meer exposure. Als bestaande klanten uw boodschap aan hun contacten overbrengen is dit zonder twijfel heel efficiŽnt, want mond-tot-mondreclame is nog altijd de beste en goedkoopste reclame.
Besluit: Verkoop uw bedrijf op sociale Media, vertel waar u mee bezig bent, nieuwe projecten, producten, enz...

Merkentrouw

Bedrijven zijn constant op zoek naar nieuwe klanten, maar een nieuwe klant werven vraagt veel meer inspanning en geld dan een bestaande klantenrelatie verder uit te bouwen.
Sociale media helpen u om relaties met klanten te onderhouden, want in de meeste gevallen is uw product voor uw klanten een duurzame aankoop, m.a.w. hebben ze maar na een bepaalde periode terug nood aan uw product, dus moet u zorgen dat uw bedrijf bij uw klanten "top of mind" is, en dat ze als het moment aanbreekt trouw blijven aan uw product.
Besluit: gebruik dus Sociale Media om uw klanten op de hoogte te houden en te zorgen dat ze u niet vergeten.

Betrokkenheid

U kan Sociale Media gebruiken om uw klanten meer te betrekken bij uw bedrijf. Dit heet Customer Engagement, Slaagt u hierin dan is de loyaliteit van deze klanten heel groot.

Marktonderzoek

U kan sociale media ook gebruiken als tool om marktonderzoek te doen. Wilt u weten wat uw klanten denken van uw product ? U kan gewoon de vraag stellen aan uw fans/followers en indien uw netwerk voldoende uitgebouwd is, kan u zeker nuttige feedback verwachten.

Imago

Als uw bedrijf aanwezig is op bestaande en nieuwe media, dan geeft dit naar de buitenwereld toe een beeld van een moderne speler, een bedrijf die mee is met zijn tijd.
Besluit: actief en op een goede manier aanwezig zijn op sociale media kan uw reputatie en imago gunstig beinvloeden.

Tori